کسب و کار

هر آنچه که باید در مورد فاکتورها بدانید

هر آنچه که باید در مورد فاکتورها بدانید

این را تصویر کنید: یک مشتری نیاز به تغییر دکوراسیون منزل دارد و با خوشحالی موافقت می کند که از خدمات طراحی داخلی پس از مشاوره استفاده کند که در آن در مورد محدوده پروژه، سبک و طراحی، چیدمان، رنگ، مبلمان بحث می کنند. ، دکوراسیون و هزینه ها.

person holding an invoice in one hand and typing with the other

فقط یک مشکل وجود دارد: کسب و کار گردش کار صورتحساب ندارد. مشتری نمی داند چه زمانی باید پرداخت ها انجام شود، یا اینکه چگونه خدمات اضافی را از طراح به پروژه خود اضافه کند. در نتیجه، ارتباط نادرست باعث بروز خطا و تاخیر در پرداخت می شود.

اجرای یک سیستم صورتحساب می تواند این نقاط درد رایج را برطرف کند.

Use the free HubSpot Invoice Template Generator to create professional  invoices in minutes.

فاکتورها جزء جدایی ناپذیر هر کسب و کار هستند. یک فاکتور یک توافق نامه کتبی در مورد معامله بین یک تجارت و یک مشتری را مستند می کند که حاوی جزئیاتی در مورد میزان بدهی مشتری، محصولات یا خدماتی که کسب و کار ارائه کرده است، تاریخ فروش و تاریخ پرداخت است. 

صورت‌حساب‌ها اغلب با سفارش‌های خرید و رسید اشتباه گرفته می‌شوند، اما یک تفاوت اساسی وجود دارد: در حالی که سفارش‌های خرید خلاصه‌ای از کالاها یا خدماتی هستند که خریدار از فروشنده درخواست می‌کند، و رسیدها فروش قبلاً انجام شده را مستند می‌کنند، فاکتورها به‌طور خاص درخواست پرداخت می‌کنند.

در این پست به اصول اولیه فاکتور می پردازیم. موارد زیر را یاد خواهید گرفت:

بیایید شیرجه بزنیم.

یک فاکتور چگونه است؟

در این بخش، به شما نشان می‌دهیم که یک فاکتور چگونه است و اجزای کلیدی را که در فاکتور مشاهده خواهید کرد، تعریف می‌کنیم. خوشبختانه، تعداد زیادی الگوی فاکتور رایگان از منابعی مانند < در اختیار شما وجود دارد.Adobe Creative Cloud Express، QuickBooks، FreshBooks Invoice Generator، و .

Invoice template

منبع: تولیدکننده قالب فاکتور HubSpot

هر فاکتور حاوی عناصر کلیدی است که باید برای ثبت دقیق جزئیات فروش، رفع سردرگمی و دریافت به موقع پرداخت درج شود. اگرچه برای پوشیدن اصول اولیه بسیار مهم نیست ، یک فاکتور نیازی به خسته کننده ندارد-اضافه کنید 922481.1 & __ hssc = 45788219.1.1651263922482 & __ hsfp = 2904161561 & _ga =2.177469861.1411354484.1651263922-716393923.1651263922″ rel=”noopener” target=”_blank”>سفارشی کردن طراحی فاکتور. کسب‌وکارها می‌توانند فاکتورهای خود را طوری طراحی کنند که با نام تجاری مطابقت داشته باشند.

1. نام کسب و کار و اطلاعات تماس

نام فروشنده باید به‌طور واضح همراه با اطلاعات تماس ذکر شود. اطلاعات تماس می تواند شامل آدرس، شماره تلفن و آدرس ایمیل باشد.

2. نام مشتری و اطلاعات تماس

نام مشتری باید با اطلاعات تماس به وضوح بیان شود. اطلاعات تماس می تواند شامل آدرس، شماره تلفن و آدرس ایمیل باشد.

3. شماره مرجع فاکتور

تخصیص شماره مرجع فاکتور منحصر به فرد به سازماندهی کمک می کند و یک فاکتور را از فاکتور دیگر متمایز می کند. مهم است که یک شماره مرجع فاکتور برای سوابق خود درج کنید. شماره فاکتورها معمولاً به صورت متوالی، زمانی، بر اساس شناسه مشتری یا شناسه پروژه تخصیص داده می شوند.

4. تاریخ صورتحساب

تاریخی که فاکتور برای اهداف مستند ارسال شده است را درج کنید.

5. سررسید پرداخت

برای اطمینان از پرداخت به موقع، تاریخ پرداخت را بیان کنید.

6. شرح خدمات یا محصولات

خدمات یا محصول ارائه شده و توضیحات مختصری را درج کنید. نوشتن هر سرویس یا محصول منحصر به فرد خط به خط فاکتور را واضح می کند.

7. کل مبلغ شارژ

شامل کل مبلغ پرداختی بدهکار است. حتی اگر هزینه هر مورد خط را درج کنید، بیان صریح مبلغ به جلوگیری از سردرگمی کمک می کند.

8. روش های پرداخت

روش های پرداخت قابل قبول را به وضوح بیان کنید. روش‌ها شامل حواله‌های بانکی الکترونیکی، چک، اپلیکیشن‌های پرداخت موبایلی و پول نقد است. گنجاندن روش‌های پرداخت به جلوگیری از ارتباط رفت و برگشتی کمک می‌کند و فرآیند تراکنش را آسان‌تر می‌کند.

فاکتور برای چیست؟

در نگاه اول، یک فاکتور می‌تواند سندی ساده به نظر برسد که تنها هدف آن ثبت تراکنش است، اما می‌توان از آن به دلایل مختلفی استفاده کرد.

منبع:hubspot

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا